Térjünk is rá a tárgyra: Necrodaemon Terrorsathan. Az elsőre kicsit komolytalannak tűnő lemezcím mindig kétséget ébreszt az emberben, de mivel a műfajon belül a nevük referenciaként szolgál, a lemez végül a lejátszóba kerül, és a hatás nem marad el... A címadó dal első része a nyitótétel a dalon, rövid hangeffektusok (harang) megszólalnak az első riffek, remek hangzásvilággal, vastagon, ahogy kell. Bár a Belphegor az a zenekar, akinek nem minden számában állnak jól a szintisémák, ebben a dalban csak emeli a hangulatot. A refrén kicsit visszábbvesz a tempóból, de evvel csak a súlyosság fokozódik. A szöveg nagyrészt angol nyelvű, de néhány sor német is van benne, igen, a Belphegor csatlakozott azokhoz a zenekarokhoz, akik többnyelvűséget használnak nemcsak egy lemezen, hanem egy számban is akár. Egy-egy lemezen angol, német és latin szövegek is felcsendülnek, ami pozitív dolog, bár a némettel nem igazán vagyok kibékülve. Ezt követi a Vomit Upon The Cross című dal, neve sokat sejtető, zenéjét tekintve blackesebb riffek jelennek meg, atmoszférikus refrén, megvetéssel teli szöveg.
A sorrendtől eltérően a négyes Lust Perishes In A Thirst For Blood tétellel folytatnám, ami egyik kedvencem, viszont a szöveg láttán eléggé meglepődtem, itt tipikusan találkozik az istentelenség a perverzióval, a dal Jézusról szól, amint mindenféle természetellenes aktust folytatnak le, Vérezz a Sátánért, erről ennyi elég is :). Az 5. S.B.S.R. úgy indul, mintha a Panzer Division Marduk egy lemaradt tételét hallgatnánk éppen, rakéták, repülők, satöbbi, az ok a szövegben keresendő, a keresztény kultúra gylázására kapunk instrukciókat. A zene az egész lemezen összefüggő és egységes, kiforrott, ám néhol kissé monotonnak tűnik.Kiemelném még a Tanzwut Totengesange című tételt, ami majdnem pont fele-fele arányban angol és német nyelvű, és több death metalos elem hallható benne, mint bármelyik egyéb számban a lemezen. Zárásként a Necrodaemon Terrorsathan Pt. 2 következik, szövegében megegyezve a nyitótétellel, DE: több mint egy perccel rövidebb, és szintis intróval indul, a szinti az egyik gitárriffet helyettesíti, a tempó gyorsul, és a refrén összemosódott üvöltésekké válik, szerintem nagyon jól eltalált befejezés!
8/10
Bondage Goat Zombie

7/10
Összehasonlítás | Necrodaemon Terrorsathan | Bondage Goat Zombie |
Zene | 9 | 8 |
Hangzás | 8 | 10 |
Szövegek | 8 | 6 |
Hangulat | 10 | 9 |
Összesítés | 35 | 33 |
Zene: Már a Necrodaemon lemezen is egy kiforrott és egyedi zenei környezetet hallhatunk, bár a témák 2000 tájékán még eléggé kötöttek voltak a Belphegor háza táján, és bár engedtek kompromisszumot, közel sem annyit, mint ma (lásd: Sexdictator Lucifer).
Hangzás: A Nuclear Blast neve mindent elárul, a hangzás kifogástalanná vált, kivehető, és atmoszférikus.
Szövegek: A Belphegor soha nem lesz híres a mondanivalójáról, ezt leszögezhetjük, korábban nagyobb mértékben istenkáromlás, ma inkább a perverzség a fő témák, ami viszont nagyon pozitív: A szövegírás kreativitása a többnyelvűségben!
Hangulat: A hangulat talán az egyetlen, ami megmaradt a régi a zene pozitívumai mellett, és nem lehet mondani, hogy a zenekar szembefordult önmagával, a témák régen is, ma is ötletgazdagok, a számok felépítése nem egysíkú.
Csabi
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
deadlynapalm 2008.12.06. 18:50:48