HTML

Karcolat Metal Magazin

Metal és rock webzine minden földi jóval.

Koncertfotók

Címkék

Címkefelhő

2009.05.19. 09:45 sonny

[CD] Stratovarius: Polaris

Stratovarius: Polaris
Megjelenés: 2009. május
Kiadó: Edel
Értékelés: 5/10

Na, csak nem bírtam ki egy hónapnál tovább Karcolatozás nélkül. Elhatároztam, hogy ezentúl is írok, de csakis olyan dolgokról, ami valami érdeklődést vált ki belőlem, tehát kedves zenekarok, ne küldjetek promócédéket, demókat, mert úgysem fogunk foglalkozni vele, kivéve ha. Köszi.

Érdekes lehetett elkészíteni ezt a Strato-albumot, ugye egyfelől két évnyi jogi huzavona, nyilatkozatháború, viharabiliben után végülis sikerült kipenderíteni a zenekar egyetlen alapítótagját és fő dalszerzőjét, az enyhén bomlott elméjű, de valamikor zseniális Timo Tolkkit. A gitáros azóta már kiadta eredetileg az anyabandának szánt dalait Revolution Renaissance néven, amit megfejelt egy folytatással is, sőt még egy felejthető és fölösleges szólólemezre is futotta erejéből. A nélküle továbbinduló társak meg kipróbálhatták, milyen az, amikor nem egy kész lemezanyagot pakolnak eléjük, és csak annyi a dolguk, hogy felnyomják a stúdióban. Tolkki helyére egy 26 éves srác, Matias Kupiainen került, a dalok egy részét közösen írta a másik Timoval (Kotipelto - énekes), valamint teret engedtek a 2005-ben érkező Lauri Porra basszernek is. A billentyűs Jens Johansson is hozott két szerzeményt.

Akárhogy is, a végeredmény meglehetősen átlagos lett. Annyira talán nem szar, mint a nagy visszatérést jelentő 2005-ös album, de így is csak óvatos középszer lett a végeredmény. Van néhány szerethető tétel, mint például a nyitó Deep Unknown, vagy a Higher We Go - hozzátenném, mindkettő Kotipelto/Kupiainen munka - de a legtöbbet simán elfelejted, mire a 60 perces lemez végére érsz. Lauri Porra hozott néhány belassult, vagy tán epikusnak szánt témát, mint például a rém unalmas, itt-ott már Therionosodó Emancipation Suite két része, legközelebb (ha lesz ilyen) én nem engedném ezt neki, bűnrossz, de tényleg. Annak az egynek örülök, hogy azért ez a Kupiainen gyerek nem olyan rossz (hiába, Sibeliusos volt ő is), sőt Jens Johansson is végre visszanyerte méltó szerepét, és több helyen hallható, a gitárossal váltott szólói például tetszetősek.
Néha a dalcímek alapján azt hihetnéd, hogy végre valami gyors kétlábgépes zúzda következik, ami miatt annyira imádjuk Jörg Michaelt, de csalódni kell, a When Mountains Fall is csak csöpögés, és a Falling Star is álmosító középtempó.

Ha most nem csak egy szerződéses kötelezettséget tudtak le, hanem komolyan gondolják ezt a Stratózást, igencsak össze kéne kapniuk magukat a srácoknak, mert ez így fos. A borító önmagában jobban tetszett, mint a dalok együttvéve. Két szerzemény vinné a hátán az egész Polarist, már ha bírná.

9 komment

Címkék: lemezkritika stratovarius sonny


A bejegyzés trackback címe:

https://karcolat.blog.hu/api/trackback/id/tr641131028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joey Lawrence 2009.05.20. 14:44:20

Hát, azért szerintem egy decent album lett a Polaris. Volt már jobb is a Stratovarius, de pl. összehasonlítva a Revolution Renaissance - Age of Aquarius-szal, nagyon is jó lemez lett. Nálam egy picit olyan, mintha be akarták volna bizonyítani, hogy Tolkki nélkül is lehet a Stratovarius Stratovarius. Kicsit több dreamtheater-skatulyás progfíling van benne a régi, átlag strato-power mellett, és kevesebb a neoklasszikus elem (én ezt hiányolom inkább). A Stratovarius című lemeznél pedig mindenképp jobb. :)

Tolkki meg elfáradt/elitta az agyát/nem érdekel mitől lett ilyen, de eléggé lefele halad a pályája. Gus Mosantot énekesnek? Kééééérem... Akkor inkább hozzon vendégénekeseket, mint a New Era-hoz, ott legalább voltak hallgatható dalok.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.05.20. 16:53:47

Arra azért kíváncsi leszek, hogy Tolkki mit hoz össze a két régi Strato-taggal, állítólag még az is megjelenik év vége előtt. Egyébként öt éven belül lesz reunion szerintem.

Joey Lawrence 2009.05.20. 18:54:50

Őszintén szólva a Tolkki - Strato szakítás körül olyan rohadt médiahype és nyilatkozatháború, hogy mikor először azt olvastam, a Strato kirúgta Tolkkit, majd jött rá a hír, hogy a Strato tagokat kirúgta Tolkki, majd az, hogy eredeti tagokkal együtt csinál egy utolsó albumot kiverte nálam a biztosítékot, és nem követtem tovább a dolgokat. Túlságosan szappanoperaszerű volt :D Hát lehet, hogy lesz Reunion... De annak nem lesz jó vége, ahogy 2004-ben sem igazán lett sajnos.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.05.20. 22:01:22

Jaja, a 2004-es szappanopera nagy volt, jókat röhögtem az akkori Tolkki-interjúkon. Kár, hogy így alakult a sztori, mert szívesen veszem elő a kilencvenes évek lemezeit. Ha már hasonló műfaj, akkor szerintem az évvégi Sonata Arcticára érdemes várni, az még okozhat komoly meglepetéseket.

Joey Lawrence 2009.05.20. 23:27:45

Azokat én is, fiatalkorom meghatározó lemeze volt az Infinite, de a Destiny is nagyon fontos nekem. Egyébként igazad volt, idő közben megtaláltam a Project Strato-t: www.metalstorm.ee/events/news_comments.php?news_id=8803

Joey Lawrence 2009.05.20. 23:31:04

Mondjuk Jari Kainulainen az emlékeim szerint a harmadik generációs Strato tagja volt, de végülis ez már csak részletkérdés. Szerettem a játékát, és az Evergrey-ben is nagyon jó. Viszont ezt az egész Project Strato-t én egy sértődött kisgyermek duzzogó meggondolatlanságában elkövetett dolognak tartom. Mármint, most a rajongókat akarja Tolkki összezavarni, vagy el akarja csalni a Strato hallgatókat a project Strato-ra? :S Amúgy ha már itt tartunk: amit én várok, az bár nem tiszta Power Metal, de van egy kis köze hozzá. Az új Wintersun lemez. én már 2006-ban is vártam, hogy megjelenjen, de úgy tűnik, megtaláltuk a metalzene Chinese Democracy-jét, vagy a metalzene Duke Nukem Foreverjét :D

sonny · http://karcolat.blog.hu 2009.05.21. 10:47:02

Tolkkit nem értem. Először eladja a jogokat a többi tagnak, névhasználatot, mindent, majd bejelenti hogy ő is akar saját Stratovariust :)

Ééés, igen, épp itt az ideje a második Wintersunnak, már három éve kotlanak rajta, pedig az első az zseniális, százszázalékos és hibátlan.
Amúgy megnéztem a blogodat, és tetszetős.

Joey Lawrence 2009.05.21. 11:33:27

Köszönöm szépen ;) :) És örülök, hogy tetszik. Én egyelőre nem csinálom a zenekritikát, arra nincs időm. Inkább csak szösszeneteket, gondolatokat. Azok az egyetemistaévek... :) A Wintersun tényleg nagyon jó volt. De ez már túl sok, amit csinálnak. És nem értem mit tudnak még rajta. Oké, ha tökéletes lemezt akarnak ... de ennyire? :) Tolkki meghát szerintem kezd karikatúra lenni. Az oké, hogy minden baja van és sikeresen elvesztette önmagát, de az, amit csinál, kezd egy kicsit szánalmas lenni. Attól félek leginkább, hogy mivel alapember a stílusban, hozzá fogják hasonlítani az egészet, az meg egy kicsit rontana a renomén a power metalnak.

250M81 · http://www.youtube.com/250M81 2010.06.18. 23:53:18

Borítóhoz annyit, hogy Havancsák Gyula készítette :)
süti beállítások módosítása