HTML

Karcolat Metal Magazin

Metal és rock webzine minden földi jóval.

Koncertfotók

Címkék

Címkefelhő

2006.11.16. 07:00 sonny

[INTERJÚ] Christian Epidemic / Borhidi Gábor

Borhidi Gábor válaszolt kérdéseinkre, és ígéretet kaptunk tőle,hogy a többi taggal is megvitatja a kérdéseket,addig is olvassátok figyelmesen válaszait!

Sonny: Először is szeretnék gratulálni, hogy a zenekar megünnepelhette fennállásának 10-ik évfordulóját. Jöhet a következő tíz év?

Gábor: Hát szerintem abban mi is reménykedünk...

Sonny: Volt egy nagyszabású jubileumi koncertetek, ahol DVD felvétel készült. Ez mikorra várható?

Gábor: Nem készült felvétel, mi is úgy készültünk a koncertre, meg is volt beszélve, de nem jöttek ki semmilyen kamerások (ha csak nem voltak láthatatlanok) úgyhogy nem vették fel. Az eredeti terv szerint – amivel a Metal Hammeres jóakarónk hozakodott elő – ebből meg a szigetes koncertből lett volna összevágva valami és a következő album tripla CD-s lesz (lenne) (ugye: magyar + angol + DVD) tehát oda lesz, talán. A Szigetet felvették az biztos, de többet én sem tudok.

Sonny: Lassan időszerűvé válik egy új album. Hogy álltok az új dalokkal?

Gábor: Háháhá, ja, de bár igazából ugye mivel én itt új vagyok nem tudom hogy működik, bár ha rajtam (rajtunk) múlik akkor csak akkor lesz ha eléggé megérik. Zolinak eddig is volt raklap ötlete, én is számíró alkat vagyok, úgyhogy ketten ügyködünk rajta főleg, aztán próbateremben. Már van egy-két szám elképzelés meg rengeteg ötlet, amit majd a Zoli összerak valamennyire, ő abban jobb, én inkább „riff-gyáros” vagyok. Amit eddig alkottunk az inkább a régiekre hasonlít (nekem az jobban tetszik) ezt csak azért írtam, hogy megnyugtassak sokakat...

Sonny: Április-május környékén volt egy lengyel és cseh turnétok. Milyen volt a bulik hangulata? Sok új rajongót szereztetek?

Gábor: Hát nekem az volt az első (egyből külföld:)) velük, sőt azelőtt 2 héttel kerültem be, erre nagyon emlékszem, egy próba, azt hadd szóljon, mély víz, úgyhogy részemről különösen izgalmas volt... volt pár vicces eset is, Szóval ahogy én láttam mindenki elvolt, jó cseh sorok, esti na ma hol alszunk akciók, már megint kajás vagyok, utazás, benzinkút pihenő, megérkezés, koncert, új arcok, motel, másnap utazás... kb. ilyesmi némi szokásos zenekari civódás, de ez szokásos rutin:). A bulik jók voltak végülis, de ne nagy helyeket képzelj el, inkább underground. Azt láttam hogy úgy tetszett is az embereknek. A lengyel koncert volt a legjobb, ott fel is vették a Bloodrainbow-ék és amikor visszanéztük, akkor azt figyeltük meg hogy tök úgy mozogtak mint ha ismernék, tehát tudták mikor jön a váltás, lassú, gyors rész, stb. sőt egyik srác mondta hogy csak miattunk kéredzkedett el a munkahelyéről aznap (TESCO-ból, ezt meg kellett említenem:)) ez azért tök jó érzés, bár lengyelek az nagy metal ország, ami persze csak jó.

Sonny: Hogy látjátok, kik azok akik jellemzően előfordulnak egy Christian Epidemic koncerten? Van egy biztos bázis, vagy a legkülönfélébb arcok néznek szívesen titeket?

Gábor: Hát erre talán megint nem én lennék  legmegfelelőbb válaszadó. Ahogy én láttam. Fesztiválokon voltunk idén az ország különböző pontjain, és vannak visszatérők, igen de mondom nagyon szétszorva zenéltünk. Tehát nem tudom, minden zenekarnak vannak fanatikus rajongói, „csak szeretem”, „nem rossz”, „csak szóljon valami”, és „rühellem” típusú közönsége. Minket szerintem azért szeretnek, azt gondolom (persze mivel már ismernek is). Zoli mondta egyszer, hogy figyeli hogy már lassan a 3. generáció kezd járni a koncertekre, tehát a legelső fellépéstől kezdve, akik még náluk is idősebbek voltak, fiatlabbak (akik kb. velem egy idősek), és már láttam a koncertünkön 14 évest is.

Sonny: 2005-ben újra kiadásra került az Isteni Orgia. Esetleg az első lemez előtti felvételek is napvilágot látnak?

Gábor: Őőő???? Jó kérdés. Hát ha rajtunk múlna tuti felvennénk, hogy jó minőségben is meg legyen, de megint csak a Zolira hívatkozok, egy-két számra megemlítette, hogy fel kéne tenni bonus track-nek újra felvéve. Nem tudom, hogy ebből mennyi fog megvalósulni.

Sonny: Kivel lépnétek fel akár hazai akár külföldi zenekarok közül? Van közös példaképetek?

Gábor:  :) Hát mindenkinek más igazából, Zoli Death (metal) + Dimmu, Zsüli egyre több mindent hallgat, Barni reszelős black-től a death-ig, Imi mint a bátyja, én meg inkáb a technikás dolgokat szeretem (Necrophagist, Psycoptic), de akit talán mindannyian szeretünk, az a Death, Cannibal Corpse, Slayer... nem tudom. Bárki előtt szívesen zenélünk persze, mindenki előtt a maximumot kell teljesíteni minimum:)

Sonny: Olyan zenekar vagytok, akik nem változtatnak sokat két lemez között, mégsincs két egyforma vagy unalmas számotok. Közösen és tudatosan alakítottátok ki ezt a stílust, vagy csípőből jött? :)

Gábor: Hát erre megint őstagnak kéne válaszolni... Szóval az úgy volt...:) Na komolyan ahogy én látom, a legfőbb motor a zeneileg a Zoli, tehát régen Zsüli meg ő hozták össze főleg a számokat, Imi „alákalimpált”, a szövegeket meg inkáb a Zsüli és Laca (akkori basszeros) írta. A főleg annyit takar, hogy persze mindenki hozzáteszi magát de főleg, érted. Ma a számírásos részbe én váltottam fel Zsülit, mivel azért nálunk a gitár a fő hangszer. Most úgy megy, hogy én inkább több riffet viszek, Zoli megcsavarja, vagy másik gitárt tesz hozzá, és dobozba. Ő mondta, így volt régen is, hogy ő inkább asszociatív, tehát más ötleteiből sokkal jobban tud alkotni, mint a sajátjaiból (ez hiányzik az utolsó albumról). Meg ő számszerkezetekben nagyon jó szerintem, mi mi után, hányszor átvezetés stb. Szóval csinálgatjuk, lesz ami lesz, nekem tetszik, és aki ismer az tudja hogy én zeneileg finnyás vagyok ám:) Persze az is igaz, hogy az ember a saját gyermekére mindig büszke :(

Sonny: Van egy kérdésünk, amin sokat gondolkodtunk, hogy feltegyük-e nektek. Ha nem akartok nem válaszoltok rá, elnézést kérünk ha valami személyes dolgot bolygatunk meg vele. Honnan ered a Lehajtott fejjel c. dal?

Gábor: Jótol kérded, az melyik szám:)? Örülök, ha egy-két számnak megjegyzem a címét nemhogy a szöveget. Igaz meg sincsenek a számcímek, zöld album track 11 :)? ebbe a Zsüli lenne kompetens.

Sonny: Milyen érzés volt olyan legendák előtt játszani, mint a Kreator, Sodom, Cannibal Corpse vagy az Immortal?Esetleg személyesen is találkoztatok a tagokkal?

Gábor: Hát megint a legjobb válaszol, nekem csak Morbidhoz volt szerencsém, hát erre mit mondjak. Képzeld el, hogy elkezdesz metal zenét hallgatni, képzeld el hogy Morbid Angel kazit (akkor az volt inkább) kapsza „nagyoktól”, mint 4. kazettád, tehát gyerekkori kedvenc nekem. És ha akkor nekem valaki azt mondja, hogy egyszer elöttük zenélhetek, kiröhögöm, na szerinted? Velük találkoztunk hátul igen.

Sonny: Hol lesztek a közeljövőben láthatóak?

Gábor: Az a jövő titka

Sonny: Mi a véleményetek a mai black metal kultúráról?

Gábor: Hát, nem ártana újabb dolgokat felmutatni, bár ha nagyon undergroundra süllyedsz lehet találni észvesztően jó zenekarokat, de a  kutya se ismeri őket, és valószínű nem is fogja. Igazából sajnos vagy pénz kell a hírnévhez, vagy ha Manson leszel, vagy eladhatő zene, sajnos minél egyszerűbb valami, annál többen szeretik, nem akarunk megnevezni senkit. Pedig fordítva kéne lennie szerintem.

Sonny: Milyennek tartjátok a magyar súlyosabb metalzenei színteret?

Gábor: A magyarok szerintem tudnak zenélni, van miből meíteni persze. Meg nekem külön tetszik ez az underground haverkodás, összetartás.

Sonny: A dalok mennyi része születik személyes indíttatás,vagy sérelem következtében?

Gábor: Hát szerintem mivel mindig az aktuális hangulatodnak megfeleőt tudsz alkotni (legalábbis én biztos), ezért szerintem mind. Bár ez senki se mondja de egyértelmű.

Sonny: Milyennek látjátok a  világot, amibe születtetek?

Gábor: Korlátolt, primitív, ösztön termék, erkölcsi hulladék, pénz, hatalom, érdekorientált, mit mondjak még.

Sonny: Köszönjük a válaszaitokat!

Gábor: Hát azt gondolom igazából sok kérdés van amire én nem tudok megfelelő mélysegben választ adni, ezért most csak visszaküldöm az én válaszaimat, és valamikorra a többiek gondolatát is. Ha így jó.
Köszönjük a lehetőséget mindenestre és szevasztok!

Szólj hozzá!

Címkék: interjú sonny christian epidemic


A bejegyzés trackback címe:

https://karcolat.blog.hu/api/trackback/id/tr51366267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása